Jun 16, 2009

CONTINUE- JELAJAH SCRAMBLER..TOOT


Sambungan hari2 seterusnya perjalanan kami untuk pulang ke KL melalui jalan Gerik..hehe


kami sampai di kuantan Jam 5pagi tidur di TELUK CEMPEDAK


mula memasuki Terengganu

Makan nasi kerabu sepam

Repair motor sehari sebelum bertolak ke KOTA BHARU..papahal kami nak ucapkan thanx to Matleh bagi kami tumpang di Kuala Terengganu..

kami ondaway to KOTA BHARU


kami makan di KG. SABAK

kami berjalan di PASAR SITI KHADIJAH



lepak2 di Kg. berhampiran Pantai Cahaya Bulan..

thanx to awek smoke tolong amik gmbar..kebetulan smoke aka apis blk kelantan..dia yg tunjukkan port ni..hehe..thanx smoke..









bergambar di berhampiran Landasan Lapangan Terbang Pengkalan Chepa
thanx to Mak Anjang aku dan keluarga kerana melayan kami di Kota Bharu

kami bergerak meninggalkan KOTA BHARU

PUNCAK TITIWANGSA


TASIK BANDING


bergambar di puncak TITIWANGSA


GUNUNG PAKU


MENUJU KE SUNGAI PETANI






thanx to nura sebab jemput kami n belanja makan di rumah beliau..thanx to Nura n family kerana melayan kami..terutamanya mak Nura sbb susah2 masak.hehe

tak lupa jgk Aswad n Joe sebab kasik kami tumpang di tidur umah di SUNGAI PETANI..dan Johari kerana minyak kereta kancil beliau..hahah

Jeti Semeling



KAMI MENUJU KE PULAU PINANG MENAIKI FERI

KAMI DI PUNCAK BUKIT BENDERA

kami melalui jalan yang agak mencabar keseimbangan jugak la..puas hati bila dapat sampai ke puncak.hehe


best betul dapat bawak motor kesini.

sesuatu telah terjadi di PENANG..dan kami betul2 teruji..

Meninggalkan PENANG

kami tidur di RnR TAPAH selama 4 jam..then bertolak ke kl..smpai jam 10 pg.
dan kami telah membatalkan niat untuk ke taiping atas sebab2 tertentu..

Alhamdulillah selesai misi separuh semenanjung menaiki BKZ TT160 versi SM dan SX..toot..
misi selesai..

Jumlah Kilometer - 1,300 km(secara kasar)
Masalah kerosakan - tiada


4 comments:

adifDAS said...

wuuhuuuuuuuuuuuuuuu
anda hebat..best
tak sia2 bli moto mahal...

Kasturi said...

haha..mana ada mahal pon..ini je mampu..

Anonymous said...

Syabas!
moto BKZ TT160 boleh tahan jauh kah? Lepas Jelajah ni moto ada rosak? Aku juga ingin nak beli satu-lah!

Kas Hariz said...

Alhamdulillah..setakat nie..slps travel pusing separuh semenanjung..main ofroad kadang2..dah setahun lebih..segalanya ok tanpa masalah berat..