Dec 9, 2008

Raya Korban weh!


nie le sy yg hensem..korek idong utk kesejahteraan badan..wahah

Salam..
raya korban kali ni kat umah aku memang meriah..tahun nie 9 ekor lombu dikorbankan..Alhamdulillah byk gak tuh..kali nie aktiviti korban berjalan dengan lancar walaupun hujan sepanjang hari..disini ada sedikit gambar aktiviti korban kali nie..

ganas2 lombu tahun nie..susah benor nak ditumbangkan..haha

aaa..dapat pon kaki..jaga2 cik salmah..(lombu betina)

so kene le ikat bile dah ditumbangkan..


akhirnya berjaya jugak..meh bergambar bersama belia..

haa.tu dia..tukang sobolih..siap darah lagi..mano le dak2 nie?

pegang jangan sampai terlepas..


Allahuakhbar3x..sembelihan dilakukan..

abis je sembelih..tali dilepaskan..


pastu sessi melapah lak..syok ohh melapah..

copat2..sape siap dulu dia monang..haha

sampai tinggal tulang la dikerjakan..

ni pon otai gak nie..

sessi potong daging n pembungkusan..

potong jgn x potong..

bab tulang bendulang..meh pakcik setelkan..

pastu wat persiapan untuk buat sup..jamah ramai2 di surau..

kanak-kanak seronok je melihat..hehe

lepas dah palahap sup tulang..
burrrrrrrrrrppppppppppppP! konyang!

tooot..abis corite..

2 comments:

Anonymous said...

Haris...ko memang rajin..aku saspek ko..

D E M O N said...

xsampai ati aku nk tgk...huhuhhh..aku pencinta binatang..mekasih!aku nk tunggu bile ko nk pg alaska plak.