Oct 4, 2009

Kayuhan ke Uluyam

Salam..

pada hari ahad yang hening kami(aku,alien dan faris) plan ke Uluyam utk mandi sungai dgn menaiki basikal masing2..perjalanan bermula pada pukul 6.30pg dari wangsamju menuju ke uluyam..kami sampai disana pada pukul 9..agak lame la gak..kami kayuh dengan slow nak mampos..biasala baru lagi dan basikal pon berat..camput ngn berat bdn..aku ringan la..haha..
so kami berjaya la jugak menaiki bukit yang tinggi tuh ..mcm nk putus nyawa rasanya..tapi kami gagahkan jua..Alhamdulillah perjalanan kami selamat pergi dan pulang tanpa sebarang kecederaan badan dan basikal..



kepenatan..setelah bertarung dengan bukit..

alien dan faris kelihatan kurus sedikit.

empangan sg.tua

abis mandi n makan bersedia untuk pulang..

masa kami rehat diatas bukit..ada sekumpulan basikal Roadbike naik..dan adela yang tegur kami..tapi kebanyakkan yang tegur semua bangsa asing..yang sebangsa lalu buat xtau je..xtau la kan pasal pe..kami cume membalas teguran dan sentiasa tersenyum pada mereka..seronok melihat basikal mereka yang mahal2 tuh..pelik aku kpd bangsa aku nie..senyum pun x.lalu buat mcm xda org je kt tepi derang..maybe basikal kami kelas bawahan kot..x setanding dia punya..or maybe terlalu penat dan susah nak senyum..x mengapa apa pun reason derang..masa balik pon sama..dua orang bangsa aku jugak naik MTB lalu buat x tau je pada kami..kalo tgk basikal mmg x setaraf la..juga x mengapa bagi kami..yang penting bagi aku..walaupun basikal murah..yang penting adalah semangat untuk berbasikal..dan aku sedikit pun tidak pernah pandang sebelah mata pada sesiapa yang berbasikal..walaupun bangla jual karpet..aku akan tetap mengangkat tangan atau sekurang2nya memberi senyuman..sebab?? mereka juga pengayuh basikal.. haha..

aku akan tanam dalam diri aku walau setinggi mana pon kau berdiri...jangan lupa pandang kebawah selalu..
harap korang pon sama la..

salam..

7 comments:

faris said...

sebelum ada atas mesti ada bawah, sebelum ada pucuk mesti ada akar, heheh.. takpe la tat.. bila sampai masa nanti baru dorang sedar ape asalnya dorang sblm dewasa/kaya/kuat/berkedudukan.

ayin said...

dia org x tgk iklan SENYUM kat tv 2 bro.xper,abaikan jer org2 mcm 2.yg penting ko hepi :P

lipascongo said...

aku penah denga org hebat cakap "The birds that fly high will come to ground to drink water"...
so humble person he is..

Ashraful Amin said...

biasa lah tu..dah cukup bagus sgt ke kan dorg tu..kalau aku jmpa aku baling botol air je kat dorng.

tp tat..bangga aku dgn kau.faris jgk.aku lama tak jmpa dia...tak lupa alien! haha TERKEJUT aku tgk dia ride basikal dia tu...jgn lepas ni aku tgok alien dah kurusss..haha salamm

Kas Hariz said...

tula..kalo aku min..aku baling beskal aku jauh2..aku rembat basikal derang..haha..

alien kompem kurus pasni..haha

Eizzat said...

waaaaa...ulu yam tuh gila jugak bukit dia..anyway aku suka part bangsa sendiri tak bertegur sapa ketika berbasikal..dan seperti kau..yang selalu menyapa aku bila berbasikal adalah bangsa lain walaupun beskal diorang mahal...hmm...apalah mereka yang elite ni fikirkan kan?

Kas Hariz said...

ntahla jat..ssh nak kate bnda nie..bak kata pepatah..isap rokok sama banyak..peparu masing2 xtau sape yang teruk..mungkin melayu itu terlalu malu.sehingga tak larat menoleh dan melontar senyuman..walaupn senyuman paksa..


dan aku rasa bangsa kite selalunya bila diatas lupa pada yang dibawah..

bukan semua laa..